Conflicthantering

Inleiding en inhoud

Conflicten zijn vaak spannend en ongemakkelijk. Maar elk conflict is ook een kans!
Een conflict ontstaat wanneer een meningsverschil het samen leven of werken en je vertrouwen in de ander in de weg staat. Dat is niet persé verkeerd. Overal waar mensen samen komen en samen werken, kunnen meningen verschillen of persoonlijkheden botsen. Achterliggende belangen en emoties spelen hierbij een rol. Als je die weet te benoemen en de situatie weet om te buigen, wordt een conflict juist een kans.

Een kans om jezelf en de ander beter te leren kennen. Een kans om te leren wat jullie allebei willen en nodig hebben. Zodat jullie slimmer en creatiever kunnen nadenken over een oplossing.
Dus pak die kans en leer hoe je de vruchten plukt van een conflict!

Inhoud
Deze cursus behandelt de basisprincipes van positieve conflicthantering. De volgende vragen worden beantwoord:

  • Wat is het nut van een conflict?
  • Wie zijn de betrokkenen?
  • Wat zijn oorzaken van een conflict?
  • Wat gebeurt er in mijn brein?
  • Wat is mijn conflictstijl?
  • Wat is geweldloze communicatie en hoe pas ik het toe?
  • Wat triggert mijn boosheid of frustratie in een conflict?
  • Waar heb ik invloed op en wat mag ik laten liggen?
  • De cursus sluit af met een toets en een eventuele herkansing.

Doorlooptijd
De doorlooptijd is gemiddeld 45 minuten.

Details
 

Doelgroep

Alle medewerkers van de huisartspraktijk

Duur cursus

45 minuten. U volgt deze scholing waar en wanneer  u maar wilt.

Prijs

€  27,50

Accreditatie

Voor deze scholing gelden geen accreditatiepunten

Doelstelling

Na het doorlopen van deze module heb je op een leuke, afwisselende en interactieve manier basiskennis opgedaan over hoe je de regie (terug) neemt in conflictsituaties. Je hebt geleerd om een conflictsituatie om te bouwen naar een nieuwe positieve basis om samen te werken.

Schrijf u direct in

Bij inschrijving gaat u akkoord met onze algemene voorwaarden.

Overzicht